Zapier-automaatiot: 7 ideaa markkinoinnin tehostamiseen

Zapierin avulla voit automatisoida sähköpostit, liidien keruun ja raportoinnin.

Henri Arvela

WordPress-asiantuntija

Hei, olen Henri, Visio Sites Oy perustaja. Opiskelen kauppatieteitä Tampereen yliopistossa. Visio Sites kehittää WordPress verkkosivustoja Tampereella ja Lahdessa.
Zapier automaatio

Zapier automaatio on kätevä työkalu, joka säästää aikaa ja tehostaa markkinointiprosesseja. Se yhdistää eri sovelluksia ja automatisoi toistuvia tehtäviä ilman koodin kirjoittamista. Tässä artikkelissa tutustutaan seitsemään käytännölliseen Zapier-automaatioideaan, jotka nostavat markkinointisi uudelle tasolle.

Mikä on Zapier automaatio ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Zapier on verkkopalvelu, joka yhdistää yli 5000 sovellusta, kuten Gmailin, Slackin, Mailchipen, HubSpotin ja monet muut. Sen avulla voit automatisoida rutiinitehtäviä, jotka vievät muuten arvokasta aikaa. Se toimii luomalla ”zappeja” eli työnkulkuja, jotka käynnistyvät tietyistä tapahtumista ja suorittavat määriteltyjä toimintoja automaattisesti.

Markkinoinnissa Zapier automaatio vapauttaa sinut toistuvista manuaalisista työvaiheista, jolloin voit keskittyä enemmän luovaan sisältöön ja strategiaan. Lisäksi automaatiot vähentävät inhimillisiä virheitä ja parantavat työn tehokkuutta.

1. Automatisoi sähköpostikampanjat ja seuraaminen

Yksi yleisimmistä ja hyödyllisimmistä Zapier automaatioista on sähköpostien automatisointi. Voit esimerkiksi yhdistää WordPress-verkkosivujesi lomakkeet Mailchimpiin tai muihin sähköpostimarkkinointityökaluihin. Kun käyttäjä jättää yhteystietonsa, Zapier lisää sen automaattisesti listalle ja voi lähettää tervetulosähköpostin tai sarjan follow-up-viestejä.

Tämä säästää aikaa ja takaa, ettei mikään liidi unohdu. Lisäksi voit seurata avauksia ja klikkauksia, jolloin markkinointisi data pysyy ajantasaisena.

2. Liidien keruu ja hallinta ilman ylimääräistä työtä

Zapier auttaa myös liidien keruussa ja hallinnassa suoraan eri kanavista, esimerkiksi Facebookista, Google Adsista tai verkkolomakkeista. Voit esimerkiksi liittää Zapierin Facebook Lead Ads -järjestelmään, jolloin kerätyt kontaktit siirtyvät automaattisesti CRM-järjestelmääsi tai Google Sheetsiin käsittelyä varten.

Tämän kaltainen integraatio poistaa turhan tietojen manuaalisen syötön ja nopeuttaa liidien jatkokäsittelyä, joka on kriittistä myyntiprosessin sujuvuudelle.

3. Raportoinnin automatisointi – data nopeasti käyttöön

Markkinoinnin analytiikka on tärkeää, mutta raporttien koostaminen vie usein aikaa. Zapierilla voit automatisoida tiedon keruun eri lähteistä ja siirtää sen suoraan esimerkiksi Google Sheets -taulukkoon, josta raportit muodostuvat vaivatta.

Voit esimerkiksi rakentaa automaation, joka päivittää viikoittaisen kampanjaraportin sisältäen dataa sähköpostien avauksista, sosiaalisen median tuloksista ja verkkosivujen analytiikasta. Näin pysyt aina kartalla markkinoinnin tehokkuudesta ilman ylimääräistä manuaalista työtä.

4. Sosiaalisen median postaukset automatisoituna

Zapier kappaleen varteen saat myös sosiaalisen median automatisoinnin. Voit esimerkiksi ajaa WordPressistäsi suoraan postauksen Facebookiin, Twitteriin tai LinkedIniin ajastettuna tai heti julkaisun yhteydessä. Tämä vapauttaa aikaa manuaaliselta julkaisuvaiheelta ja lisää näkyvyyttä eri kanavissa.

Tarkkaan suunnitellut automaatiot myös varmistavat, että sisältösi tavoittaa oikean yleisön oikeaan aikaan.

5. Asiakaspalautteiden ja arvostelujen hallinta

Kerää asiakaspalautetta käyttämällä Zapieria automatisoimaan palautusprosessia. Voit esimerkiksi yhdistää palautelomakkeen Microsoft Exceliin, Google Sheetsiin tai CRM-järjestelmään, jolloin uudet palautteet ilmestyvät automaattisesti käsiteltäväksi.

Tämä nopeuttaa reagointia ja antaa mahdollisuuden kehittää palvelua entistä asiakaslähtöisemmin.

6. Tapahtumien hallinta ja muistutukset

Jos markkinointiin liittyy paljon tapahtumien järjestämistä, Zapier voi auttaa muistutuksien ja osallistujalistan automatisoinnissa. Voit esimerkiksi automaattisesti lisätä tapahtumakutsujen saajat kalenterimuistutuksiin, lähettää vahvistussähköpostit osallistujille ja kerätä osallistujatiedot helposti yhteen paikkaan.

Tämä varmistaa sujuvan tapahtumatuotannon ja paremmat asiakaskokemukset.

7. Chatbot-integraatiot ja asiakaspalvelun helpottaminen

Zapier automaatio toimii hyvin myös chatbottien kanssa. Voit automatisoida esimerkiksi kyselyiden, tilauksien tai ajanvarausten käsittelyn ja ohjata nämä tiedot suoraan CRM:ään tai projekteja hallitseviin sovelluksiin. Tämä nopeuttaa asiakaspalvelua ja varmistaa, ettei yksikään yhteydenotto jää huomaamatta..

Opi lisää WordPressistä

Opi kirjoitustemme avulla

follow nofollow

Mitä eroa on follow- ja nofollow-linkeillä?

Follow välittää PageRankia, nofollow ei aina. Pureudumme rel-attribuutteihin, vaikutuksiin indeksoinnissa…
Visio Sites Logo Purple Background

Ilmoitus: Yrityksen tilinumero on vaihtunut.

Visio Sites Oy vaihtoi pankkia 7.10.2025…
guest posting

Guest posting vs. linkkivaihto: kumpi kannattaa valita?

Guest postit vai linkkivaihto? Plussat, miinukset, riskitasot ja Google-ohjeistukset. Käytännön…

WordPress verkkosivut, hakukoneoptimointi & UGC-markkinointi

Tarjoamamme ratkaisut

WordPress verkkosivut

Visio Sites tarjoaa kaiken verkkosivuihin tarvittavan yhdelle sopimuksella. Palveluumme sisältyy verkkosivuston suunnittelu, kehittäminen ja ylläpito. Maksamme verkkotunnuksen, webhotellin, WordPressin ja siihen tarvittavien lisäosien lisenssimaksut. Sivustosi varmuuskopioidaan päivittäin sekä huolehdimme sen ajantasaisuudesta ja turvallisuudesta asiantuntevan tuen ansiosta. Kaikki toimii turvallisesti, tehokkaasti ja laadukkaasti.

Miksi antaa verkkosivusto ylläpidettäväksi?

Visio Sites Oy tarjoaa kattavan ja kustannustehokkaan ratkaisun WordPress-verkkosivujen ylläpitoon. Yrityksellämme on henkilökohtainen sopimus webhotellintarjoajamme kanssa, mikä takaa nopean suorituskyvyn ja optimoidun välimuistin käytön alennettuun hintaan. Yksilöllinen hintamme tarjoaa mahdollisuuden ylläpitää asiakkaidemmekin sivustoja kustannustehokkailla hinnoilla. Lisäksi hakukoneoptimointi ja -ystävällisyys on olennainen osa palveluamme, ja säännöllinen päivitys parantaa sivustosi näkyvyyttä hakutuloksissa. Lisäksi tarjoamme täyden laatutakuun, joten maksat vain, jos olet tyytyväinen lopputulokseen. Valitsemalla meidät, saat riskittömän ja ammattimaisen ratkaisun, joka tukee liiketoimintaasi ja varmistaa verkkosivustosi menestyksen.

  • Kustannustehokas, sillä yrityksenne säästää aikaa sekä rahaa
  • Asiantunteva tuki, joka vastaa kysymyksiinne ja muokkaa sivustoa
  • Näkyvyys hakukoneissa, koska päivitetyt sivut peittoavat passiiviset hakukoneissa
  • Turvallinen, sillä huolehdimme lisäosien päivityksistä sekä vastaamme DDoS-hyökkäyksiin
  • Nopea latausaika, kun huolehdimme tietokantojen siisteydestä ja objektivälimuistin toiminnasta.

Hakukoneoptimointi

Suoritamme hakukoneoptimointia (SEO) niin ylläpitämillemme sivustoille, kuin muidenkin tahojen ylläpitämille sivustoille. Hakukoneoptimointi voi olla sivuston teknistä hakukoneoptimointia, ulkoista hakukoneoptimointia tai hakukoneoptimoidun sisällön tuottamista. Tutustu, miten vain kuuden tunnin työpanoksella nostimme asiakkaan sivuston näkyvyyttä +1900%.

User-generated content markkinointi

UGC (User-Generated Content) tarkoittaa käyttäjien luomaa sisältöä, kuten arvosteluja, kuvia, videoita ja blogikirjoituksia. UGC-sisällöntuotanto on tehokas tapa lisätä brändisi näkyvyyttä ja luotettavuutta. Kehitimme ilmaisen alustan yhdistääksemme user-generated content sisällöntuottajat heitä etsivien yritysten kanssa. Sivustolle on toistaiseksi rekisteröitynyt yli 300 sisällöntuottajaa.