PROJEKTI: UGC-portaali yhdistää UGC-sisällöntuottajat ja mainostajat

Visio Sites Oy kehitti portaalin, joka yhdistää UGC-sisällöntuottajat ja mainostajat. UGCSUOMI.fi on kehitetty WordPressillä ja sen lisäosilla hyödyttäen dynaamista sisällönhallintaa.

Henri Arvela

WordPress-asiantuntija

Hei, olen Henri, Visio Sites Oy perustaja. Opiskelen kauppatieteitä Tampereen yliopistossa. Visio Sites kehittää WordPress verkkosivustoja Tampereella ja Lahdessa.
UGC Suomi portaali UGC-sisällöntuottajille

Törmäsin 2024 sosiaalisessa median erittäin niche sisältöön, jossa näin kuitenkin huomattavasti potentiaalia. Kysessä on UGC-markkinointi. Lokakuussa 2024 etsiessäni alustaa, joka kokoaa yhteen UGC-sisällöntuottajat totesin, että sellaista ei ole tai ne ovat kökköjä. Ymmärsin, että etsiessään suomalaisia UGC-sisällöntuottajia, yrityksen hakevat hakusanalla ”UGC Suomi”. Hakukoneoptimointiin perehtyneenä, nappasin domainin ugcsuomi.fi, joka sopiva myös pian syntyvän alustan nimeksi ja brändiksi.

Napatessani verkkotunnuksen, en vielä ollut tietoinen, miten haluaisin alustan tarkalleen toimivan, mitä se maksaisi ja miten se tuottaisi tuloja. Nämä kuitenkin selkeentyivät pian joulukuussa 2024, kun aloin kehittää mahdollisimman helppokäyttöistä UGC-portaalia.

Mitä UGC tarkoittaa?

User-generated content (UGC), eli käyttäjien tuottama sisältö, on sisältöä, jonka luovat yrityksen tai brändin asiakkaat, fanit tai seuraajat. UGC-materiaali on markkinoinnissa erityisen arvokasta, koska se on autenttista ja luotettavaa, ja se voi merkittävästi vaikuttaa brändin näkyvyyteen, mieleen muistumiseen ja uskottavuuteen.

UGC-portaalin suunnittelu ja kehittäminen alkaa

Joulukuussa 2024 sivuston UGC Suomi suunnittelu alkoi. Tein sivustoa vapaa-ajalla harrastusmielessä, pitäen kuitenkin mielessä, että sivuston ideassa on potentiaalia.

Suunnittelin ensin sivuston ulkoasun, jonka jälkeen aloin kehittämään sen teknistä toteutusta. Ulkoasu on kehitetty täysin Visio Sites Oy toimesta. Sivuston suunnittelu alkoi rakenteen ja hierarkian suunnittelusta, jonka jälkeen siirryttiin värien kautta logoon. Väreiksi päätyivät modernismia, nykyaikaa ja helppoa lähestymistä huokuvat vaaleanpunainen ja -sininen. Värejä käytetään myös liukuväreinä sivuston eri elementeissä.

UGC Suomi väripaletti, jossa esitelty pääväri, toissijainen väri ja näiden eri vahvuudet.

UGC Suomi väripaletti, jossa esitelty pääväri, toissijainen väri ja näiden eri vahvuudet.

UGC Suomen yksinkertainen, modernin minimalistinen logo

UGC Suomen yksinkertainen, modernin minimalistinen logo

Sivusto on kehitetty WordPress sisällönhallintajärjestelmän päälle, joka mahdollistaa sivuston helpon muokkaamisen, hakukoneoptimoitujen sisältöjen lisäämisen ja lisäosien avulla lähes kaikenlaisten ominaisuuksien käyttöönoton.

Sivuston teknisessä kehittämisessä, jotka mahdollistavat dynaamisen sisällöntuottamisen ja -hallinnan on käytetty lisäosia, kuten Advanced Custom Fields Pro, Frontend Admin Pro, Elementor Pro sekä joitain itse koodattuja, räätälöityjä lisäosia.

Pieni tiimi kerätään projektin ympärille

Joulukuun lopussa juttelimme Gabrielin, toisen kauppatieteiden opiskelijan kanssa UGC Suomesta. Gabrielilla oli intoa lähteä projektiin mukaan. Ensimmäinen miitti sivustoon liittyen meillä oli Tammikuun alussa. Tapaamisen aikana päätimme ottaa projektiin mukaan vielä kolmannen kaverin, kauppatieteitä opiskelevan Matiaksen.

Nyt meillä oli kasassa hyvä, erilaiset vahvuudet omaava tiimi ylläpitämään UGC Suomea.

UGC portaali julkaistiin

Keräsimme tammikuun loppupuolella muutaman testikäyttäjän, jotka antoivat palautetta sivustosta. Palautteiden avulla teimme vielä viimeiset viilaukset ennen sivuston varsinaista julkaisua.

Sivusto julkaistiin tammikuun lopussa, jolloin asetimme tavoitteeksi, että helmikuun aikana sivustolle saataisiin kerättyä yhteensä 100 UGC-sisällöntuottajaa.

Tarkoitus on saavuttaa mahdollisimman suuri orgaaninen näkyvyys verkkosivustolle hakukoneoptimoinnin avulla. Käytimme hyväski sisältömarkkinointia, jossa tuotetaan kuluttajille aidosti hyödyllistä sisältöä, joka saattaa johtaa epäsuorasti meita hyödyttäviin liideihin.

UGC Suomen ensimmäinen kuukausi

Ensimmäinen kuukausi oli UGC Suomi verkkosivustolle menestys ja pääsimme asettamiimme tavoitteisiin. Sivusto sai yli 3500 näyttökertaa hakukoneissa, yli 2000 uniikkia vierailijaa, yli 100 rekisteröitynyttä sisällöntuottajaa sekä muutaman yhteydenoton yrityksiltä sisällöntuottajille. Olemme hakukonenäkyvyyden tuloksiin tyytyväisiä ottaen huomioon tuoreen domainin sekä toistaiseksi vähäiset back-linkit. Sivuston kehittäminen jatkuu.


Vieraile UGC Suomi sivustolla

Opi lisää WordPressistä

Opi kirjoitustemme avulla

follow nofollow

Mitä eroa on follow- ja nofollow-linkeillä?

Follow välittää PageRankia, nofollow ei aina. Pureudumme rel-attribuutteihin, vaikutuksiin indeksoinnissa…
Visio Sites Logo Purple Background

Ilmoitus: Yrityksen tilinumero on vaihtunut.

Visio Sites Oy vaihtoi pankkia 7.10.2025…
guest posting

Guest posting vs. linkkivaihto: kumpi kannattaa valita?

Guest postit vai linkkivaihto? Plussat, miinukset, riskitasot ja Google-ohjeistukset. Käytännön…

WordPress verkkosivut, hakukoneoptimointi & UGC-markkinointi

Tarjoamamme ratkaisut

WordPress verkkosivut

Visio Sites tarjoaa kaiken verkkosivuihin tarvittavan yhdelle sopimuksella. Palveluumme sisältyy verkkosivuston suunnittelu, kehittäminen ja ylläpito. Maksamme verkkotunnuksen, webhotellin, WordPressin ja siihen tarvittavien lisäosien lisenssimaksut. Sivustosi varmuuskopioidaan päivittäin sekä huolehdimme sen ajantasaisuudesta ja turvallisuudesta asiantuntevan tuen ansiosta. Kaikki toimii turvallisesti, tehokkaasti ja laadukkaasti.

Miksi antaa verkkosivusto ylläpidettäväksi?

Visio Sites Oy tarjoaa kattavan ja kustannustehokkaan ratkaisun WordPress-verkkosivujen ylläpitoon. Yrityksellämme on henkilökohtainen sopimus webhotellintarjoajamme kanssa, mikä takaa nopean suorituskyvyn ja optimoidun välimuistin käytön alennettuun hintaan. Yksilöllinen hintamme tarjoaa mahdollisuuden ylläpitää asiakkaidemmekin sivustoja kustannustehokkailla hinnoilla. Lisäksi hakukoneoptimointi ja -ystävällisyys on olennainen osa palveluamme, ja säännöllinen päivitys parantaa sivustosi näkyvyyttä hakutuloksissa. Lisäksi tarjoamme täyden laatutakuun, joten maksat vain, jos olet tyytyväinen lopputulokseen. Valitsemalla meidät, saat riskittömän ja ammattimaisen ratkaisun, joka tukee liiketoimintaasi ja varmistaa verkkosivustosi menestyksen.

  • Kustannustehokas, sillä yrityksenne säästää aikaa sekä rahaa
  • Asiantunteva tuki, joka vastaa kysymyksiinne ja muokkaa sivustoa
  • Näkyvyys hakukoneissa, koska päivitetyt sivut peittoavat passiiviset hakukoneissa
  • Turvallinen, sillä huolehdimme lisäosien päivityksistä sekä vastaamme DDoS-hyökkäyksiin
  • Nopea latausaika, kun huolehdimme tietokantojen siisteydestä ja objektivälimuistin toiminnasta.

Hakukoneoptimointi

Suoritamme hakukoneoptimointia (SEO) niin ylläpitämillemme sivustoille, kuin muidenkin tahojen ylläpitämille sivustoille. Hakukoneoptimointi voi olla sivuston teknistä hakukoneoptimointia, ulkoista hakukoneoptimointia tai hakukoneoptimoidun sisällön tuottamista. Tutustu, miten vain kuuden tunnin työpanoksella nostimme asiakkaan sivuston näkyvyyttä +1900%.

User-generated content markkinointi

UGC (User-Generated Content) tarkoittaa käyttäjien luomaa sisältöä, kuten arvosteluja, kuvia, videoita ja blogikirjoituksia. UGC-sisällöntuotanto on tehokas tapa lisätä brändisi näkyvyyttä ja luotettavuutta. Kehitimme ilmaisen alustan yhdistääksemme user-generated content sisällöntuottajat heitä etsivien yritysten kanssa. Sivustolle on toistaiseksi rekisteröitynyt yli 300 sisällöntuottajaa.